'מחוּבָּרוּת עובדים' מוגדרת כמידה בה העובדים מחויבים לאדם או למשימה בארגון, זמן ההשקעה של העובדים, הוותק שהם רוכשים בארגון כתוצאה ממחויבותם אליו. עובד מחובר הנו עובד נלהב מעבודתו, עובד לומד, סופג ומעביר ידע ונוקט בצעדים חיוביים בכדי לקדם את המוניטין והאינטרסים של הארגון .עובדים מחוברים לארגון הם יעילים יותר, נשארים לטווח הרחוק, נוטים להיעדר פחות ממקום עבודתם וכתוצאה מכך שיעורי ההצלחה של הארגון גבוהים יותר. מכאן שמחוברות עובדים הנה הבסיס של מערכת היחסים בין הארגון לעובד והיא מהווה מפתח להצלחת הארגון. . https://he.wikipedia.org
'מחוברות עובדים' הוא מושג המעסיק ארגונים רבים בעולם בשנים האחרונות. מחקרים הרבים שנעשו, מראים על קשר ישיר בין מחוברות עובדים ליעילות, פריון, בטיחות, נוכחות ואי עזיבת הארגון, עליה בשירות ושביעות רצון לקוחות, נאמנות לקוחות ומעל הכול עליה ברווחיות הארגון. תוצאות מחקרים אלו הם שדרבנו ארגונים רבים לעסוק בנושא המחוברות. ארגונים הבינו כי זו אחת הדרכים ,אם כי דרך מורכבת וקשה, לשרוד בתחרות העולמית ההולכת וגוברת.
אז איך זה נראית מחוברות עובדים?
אצל העובדים –
זה לקום בבוקר ב- "נהדר, אני הולך לעבוד, אני יודע מה אעשה היום, יש לי כמה רעיונות נהדרים על איך לעשות את זה ממש טוב, אני מצפה לראות את הצוות ולעזור להם לעבוד טוב יותר ". מחוברות של עובד היא בהבנת תפקידו בארגון, וראית המקום שבו מטרות הארגון משתלבים במטרותיו. מחוברות עובדים היא ההבנה הברורה של האופן שבו הארגון מממש את מטרתו ויעדיו, וכיצד אני, העובד מתאים את עצמי, כיצד אני העובד משפיע, וכל זאת כדי למלא את מטרות ויעדי הארגון טוב יותר. מחוברות של עובד היא להיות חבר בצוות בעל מטרות ויעדים ברורים, צוות מעצים. מחוברות של עובד זה לקבל משוב קבוע ובונה, המלווה בפיתוח מיומנויות חדשות, הכרת תודה והכרה בהישגים.בארגון –
'מחוברות עובדים' היא גישה, עמדות חיוביות, והתנהלות המביאה לתוצאות עסקיות משופרות. מחוברות עובדים היא תחושת הגאווה והנאמנות שחש העובד כלפי הארגון. העובד הוא המייצג הטוב ביותר של הארגון אל מול הספקים והלקוחות- "גאוות יחידה" . 'מחוברות עובדים' היא ההרגשה שהעובד ישקיע תמיד עוד זמן, חשיבה, יצירתיות, כדי לסיים את העבודה. 'מחוברות עובדים' נסמכת על הידע והרעיונות של העובדים שלנו, על מנת לשפר את המוצרים והשירותים שאנו מציעים ולהיות חדשניים לגבי האופן שבו אנו עובדים. המחוברות של העובדים היא קבלת מחויבות עמוקה יותר מעובדינו; פחות עזיבה, ירידה בהיעדרות בגין מחלה, ירידה בתאונות, ירידה בסכסוכים ותלונות, עליה בפריון.אז…. כולנו מסכימים שזה חשוב ולעיתים גם מורכב. האם זה….. שד או ג'יני? ואיך מתחילים?
שלב ראשון: הבנה, הסכמה, שחיזוק 'מחוברות עובדים' זו החלטה אסטרטגית ברמת הנהלת החברה. הבנה, הסכמה שחיזוק 'מחוברות עובדים' באחריות המנהלים בארגון, ורצון להוביל את המהלכים לחיזוק מחוברות העובדים. שלב שני: עושים סדר. זיהוי פערים – סקירת התהליכים הארגוניים הנוגעים לעובדים – תהליכי משאבי אנוש, החל מתהליך הגיוס, והקליטה ועד לסיום העבודה. זיהוי של אותן נקודות בהן יש לבצע שינויים חלק מהשינויים פשוטים לשינוי וחלקם מורכבים יותר, שינויים תרבותיים, שינוי עמדות. מניסיוננו בלווי תהליכים מסוג זה פגשנו מקרים רבים בהם מגלים שהשד יכול להיות ג'יני. מגלים שהתהליכים לפיהם מתנהלים מחזקים את מחוברות העובדים, במידת מה. לעיתים שינוי קטן, שינוי בהלך הרוח, בהתכוונות יכול לעשות את העבודה. נכון, יש הממליצים לבצע סקרים פנים ארגוניים לזיהוי הפערים – מצב מחוברות קיים ומצב רצוי. אנו מאמינות בעבודה עם הכוחות הפנימיים, מנהלים ומשאבי אנוש לזיהוי נקודות משמעותיות ומתן מענה מידי, גם אם לא מושלם ב- 100%, עצם העיסוק בנושא ויצירת שינויים, גם אם קטנים, יגרום לחיזוק המחוברות. שלב שלישי: לבנות תהליך, כולל תוכנית לביצוע. במה מתחילים ומתי.מספר נקודות חשובות, לחיזוק 'מחוברות עובדים'
• העצמת העובדים – חיבור למשמעות, חיבור העובדים לחזון וליעדים של הארגון, שיתוף העובדים בהחלטות רלבנטיות לתחום עיסוקם. פתיחות ליצירתיות וחדשנות. • ניהול כישרונות – ניהול היכולות הארגוניות באמצעות צמיחה והתפתחות מקצועית ואישית של העובדים. יצירת הזדמנויות ללמידה, הזדמנויות לפיתוח מיומנויות חדשות, רכישת ידע. מתן תשומת לב ניהולית להלימה בין צרכי הארגון והתפתחות העובדים. • תפקידים מוגדרים וברורים – היעדים והאחריות בתפקיד מובנים לעובדים, כולל הקשר בין ביצוע התפקיד ליעדי החברה. • מתן משוב – משוב ממוקד בשיפור, איך לעשות טוב יותר, בשיחות אישיות, בתהליך הערכת הביצועים. • שקיפות והוגנות – במערך התגמול, במערך ההכרה והערכה, בהזדמנויות להתקדמות בארגון. • תקשורת פנים ארגונית – תקשור, ככל הניתן, הצלחות עסקיות, כווני התפתחות חדשים במוצרים בשירותים, באיכות, בתהליכים . עידוד תקשורת פתוחה בכל רמות הארגון. • עבודת צוות – עידוד שיתוף פעולה בממשקים, עידוד לעבודה בצוות. • איזון בין בית לעבודה – פעולות חברתיות, עובדים ובני המשפחה, ופנוי זמן למשפחה.למעבר לכל תכניות פיתוח העובדים
רוצים לשאול אותנו שאלות נוספות? לחצו כאן
אולי יעניין אותך גם:
5/5
תודה רבה לאורנה ואורלי על חיזוק שיתוף הפעולה של העובדים, אין ספק שהשינוי שנגרם הוא שינוי לטובה שגורם לכולנו להיות יותר פרודוקטיבים.
יעל לייבר