האם מצוינות זה מספיק ? ולמה בטבע הברדלס בעל כישורי העל, מצטיין נמצא בסכנת הכחדה?
לכולנו ידוע ומובן שבסביבת עבודה היום, סביבה שנעה במהירות, מאופיינת באנשים מובילים, מצטיינים בתחומם שיודעים גם להתחבר, אנשים שיש להם גם את הכישורים ואת הגמישות לפעול בשיתוף פעולה הם אלו שיצליחו.
היום ארגונים מצליחים מאופיינים באנשים מצטיינים בתחומים מגוונים המשתפים פעולה ויוצרים סינרגיה. היום כבר לא מספיק להיות מפתח הקוד הכי מבריק, המהנדס הכי מוכשר איש השיווק הכי ידען, אם הכישורים שלך לשיתוף פעולה, לחשיבה משותפת אינם מצטיינים סביר להניח כי לא אתה ולא הארגון שלך ימצא את הפוטנציאל הרב הגלום בך.
בביקור לימודי בגן החיות התנכי נתן מנכ"ל גן החיות דוגמה לכך שבעל 'כישורי על' המצטיין בתחומו, נמצא בסכנת הכחדה- הברדלס.
הברדלס, בעל חיים יחידני- עובד לבד, מצטיין במהירות ריצה. ממצב עמידה מסוגל הברדלס להגיע למהירות של 63 קמ"ש תוך שניות ספורות, ולמהירות של 110–120 קמ"ש לאחר 20–30 מטרים. התמחותו של הברדלס בריצה באה במקרים רבים על חשבון תכונות חשובות אחרות כגון יכולת נשיאת טרף למקום מסתור (הנמר למשל גורר את טרפו למרומי עצים על מנת להתרחק ממתחרים) לכן נחשף הברדלס לתחרות קשה מצד צבועים, זאבים ושאר טורפים שגוזלים לעתים קרובות את טרפו.
לברדלס יכולת יוצאת מהכלל להשיג טרף, יחד עם זאת, הוא לא יוכל ליהנות מההישג, להגן על המזון שלו מפני הצבועים והזאבים המתנהלים בקבוצה, כוח הקבוצה , הסינרגיה גוברת על כל מצוינות יחידנית.
בארגונים רבים קיימות תוכניות לשימור והעצמה של כישרונות, Talents , התוכניות כוללות מסלולי קידום ייחודיים, הכשרות בתחומים משיקים ובחלק מהמקרים גם הקניית תרבות וכלים לעבודה בשיתוף פעולה. זה לא פשוט "לכוון" את הברדלסים הארגוניים לשתף פעולה גם עם הצבועים.
אחד האתגרים בניהול במערכות ארגוניות הוא נושא שיתופי הפעולה והממשקים הפנים ארגוניים. הקושי בשיתוף פעולה בממשקים יכול לנבוע מדעות שונות, התמחויות שונות, נאמנות לערכים מקצועיים שונים ויעדים יחידתיים המייצרים לעיתים אינטרסים מנוגדים.
אז מה בעצם עושים עם הברדלסים הארגוניים – מנהלי המכירות, הפיתוח , השיווק…. ואיך מייצרים סינרגיה ארגונית Effective Collaboration של כל בעלי התפקידים בארגון.
אפשר למצוא שחקנים טובים. לגרום להם לשחק טוב יחד זה סיפור אחר – קייסי סטנגל
5 שלבים להשיג ולשמר את הטרף
שלב ראשון – מוטיבציה לעסוק בזה. ברמת ההנהלה רוצים מעסוק בזה.
שלב שני- בודקים האם רואים קשר בין העבודה בשיתוף פעולה בין אנשים ובין צוותים ליעדי הארגון, לשורת הרווח.
שלב שלישי- מגדירים יעד לקידום העבודה בשיתוף פעולה Collaboration . כולל כלים ודרכים להוקרה ותגמול הישגים בתחום.
שלב רביעי – שואלים את השאלה, האם ההנהלה יכולה לשמש מודל? מתחילים לעבוד עם ההנהלה.
שלב חמישי – מקנים כלים לכלל העובדים Top – Down ע”פ סדרי עדיפויות.
אהבתם? שתפו
למעבר לכל תוכניות פיתוח מיומנויות ניהול
רוצים להוביל את הארגון למצוינות? הקליקו כאן
אולי יעניין אותך גם: