ארגונים רבים שולחים את העובדים המיועדים לתפקידי ניהול ואת המנהלים בכל הדרגות לקורסים, לסדנאות ולהכשרות מקצועיות כדי להכשירם לתפקיד הניהולי. מנהל טוב ומקצועי ידע כיצד להניע את העובדים הכפופים אליו בכדי להשיג את היעדים הנדרשים ביעילות מרבית. למנהל יש מגוון תפקידים; מעבר להנעת העובדים, עליו להיות מסוגל לבנות ולתכנן תוכנית עבודה מסודרת, להתמודד עם משברים ולחצים פנים וחוץ ארגוניים, לנתח נתונים כדי לקבל החלטות ועוד.
מטרת הקורס לפיתוח מיומנויות ניהול
המטרה העיקרית של הקורס לפיתוח מיומנויות ניהול היא להכשיר את מנהיגי הארגון להצעדת הארגון קדימה, לממש את הפוטנציאל האנושי הקיים בארגון ביעילות מרבית. באמצעות קורס פיתוח מיומנויות ניהול, הארגון זוכה למנהלים מוכשרים ויעילים יותר, היכולים לעמוד במשימות השונות ולהגיע ליעדים הנקבעים מראש כדי שהארגון יצליח ויצמח. הקורסים מיועדים למנהלים בכל הדרגות בארגונים, ולעובדים המיועדים לתפקידי ניהול. הקורסים נבנים באופן ייעודי לאוכלוסיית המנהלים הרלבנטית ועוסקים בקשת רחבה של נושאים והתמחויות, במהלך הקורס מוקנים למנהלים כלים לניהול אפקטיבי, נכון יותר.
מה לומדים בקורס לפיתוח מיומנויות ניהול?
קורס לפיתוח מיומנויות ניהול מותאם לסביבת העבודה המודרנית והמתקדמת. כיום כל מנהל נדרש לקבל החלטות רבות מדי יום, לקחת אחריות גם לנושאים ותחומים חדשים לו, להתמודד עם ריבוי משימות רבות ומגוונות, להניע עובדים ולסייע לארגון להצליח.
במהלך הקורס עוסקים בתחומים רבים כדי לפתח מיומנויות ניהול שונות כגון:
- ניהול עובדים – פיתוח מיומנויות להנעת העובדים, להובלתם ולהנהגתם באמצעות כלים חדשניים ומתקדמים.
- פיתוח צוות – בארגונים רבים, נהוג להקים ולעבוד בצוותים, צוותי פרויקט, צוותים אג'ילים וכדומה. מנהל טוב זקוק לכלים מתקדמים ולשיטות יעילות ומוכחות להקמת צוותי עבודה, לפיקוח על עבודת הצוות ולטיפוח תרבות ארגונית של עבודה בצוותים, עבודה בשיתוף פעולה.
- תקשורת בינאישית ככלי ניהולי – מנהל טוב, חייב להיות מנהיג ולהוות דוגמה לעובדים ולמנהלים אחרים בארגון, לכן יש לפתח מיומנות של תקשורת בינאישית על מנת להניע עובדים ועמיתים בכדי לעמוד במשימות השונות באפקטיביות.
- תרבות ארגונית – מנהל איכותי ומקצועי מטמיע תרבות ארגונית מנצחת בקרב עובדיו ובארגון כולו, לרבות פרגון, הדדיות, שיתוף פעולה, שקיפות, יושרה, כבוד ועוד.
- קבלת החלטות – מנהלים רבים מתקשים לקבל החלטות, אך בסביבת העבודה המודרנית עליהם לעמוד במגוון משימות המחייבות אותם לקבל החלטות מהירות ויעילות. באמצעות הקורס רוכשים מיומנויות ניהול חשובות המייעלות את הדרך בה המנהל יקבל החלטות בעתיד למען הצלחת הארגון.
- משוב והערכה – בכל ארגון חשוב שהמנהל יבצע תהליכי משוב והערכה לביצועי העובדים ולביצועיו האישיים. גם העובדים זקוקים למשוב ולהערכה כדי להתייעל, לעבוד טוב יותר, להגיע להישגים ולסייע לארגון במשימותיו ובכיבוש היעדים.
בנוסף, קורסים למנהלים בתחום פיתוח מיומנויות ניהול עוסקים בנושאים כגון ניהול ישיבות, חניכת עובדים, התמודדות עם משברים, פיתוח עובדים, פיתוח צוותי עבודה ופיתוח ארגוני. ישנם קורסים שונים הכוללים גם מיומנויות של ייעוץ ארגוני כדי להטמיע תרבות עבודה טובה ויעילה יותר, תרבות המעודדת את העובדים להגיע להישגים ולסייע לארגון במשימותיו. וכן מקבלים כלים ליצירת אווירה המעודדת יצירתיות, השקעה, שיתופי פעולה, יצירת צוות מנצח.
איזה קורס יתאים למנהלי הארגון?
יש מגוון עצום של קורסים למנהלים, לכן הבחירה אינה פשוטה. עם זאת, כדי להעניק למנהלי הארגון כלים חדשניים ויעילים כדאי להכיר תוכניות הדרכה ופיתוח ארגוני לפי שיטות חדשניות כמו שיטת ה- E.A.L של Teaming +, זוהי שיטה איכותית המבטיחה למנף את יכולות הארגון ומנהליו ולהשיג את היעדים מאתגרים על מנת להצליח בתחרות, לשפר ביצועים וליצור בידול ממתחרים.
קורס פיתוח מיומנויות ניהול נחשב לאחד הקורסים המומלצים עבור מנהלי ארגונים ובכירים המיועדים למשרת ניהול. זהו קורס קצר ואפקטיבי המותאם למאפייני הארגון וצרכיו הייחודיים, הקורס מאפשר לפתח את ההון האנושי בכל עסק ולהוביל לשינויים משמעותיים התורמים להצלחת הארגון.
כדאי לבנות למנהלים ולמיועדים לתפקידי ניהול קורס מקצועי וחדשני המאפשר להם לרכוש ולפתח מיומנויות ניהול מתקדמות ואיכותיות יותר. השקעה בהון האנושי של החברה משתלמת ונחוצה להצלחת הארגון ולביצועיו. הקורס נועד להקנות שיטות ניהול מתקדמות ואפקטיביות, להעלאת המודעות לתחומים החשובים בסדר היום העמוס של המנהל ולשיפור היכולת להתמודד עם ריבוי משימות והתמודדות יעילה במצבי משבר.