רוצים עובדים יעילים יותר, הנשארים לטווח הרחוק, נוטים להיעדר פחות ממקום עבודתם ותורמים לרווחיות? השקיעו יותר במחוברות שלהם לארגון, מאחר שהם חלק בלתי נפרד מהמפתח להצלחה.
כך תעשו זאת נכון
מחוּבָּרוּת עובדים מייצגת את מחויבות העובדים למשימה, לצד זמן ההשקעה שלהם והוותק שהם צוברים בארגון כתוצאה ממחויבותם אליו. עובד מחובר יעבוד בהתלהבות גם לאחר זמן רב בארגון, ילמד ויספוג ידע, וישאף תמיד לקדם את המוניטין והאינטרסים של החברה.
שלא באופן מפתיע, ארגונים רבים עוסקים בשנים האחרונות במושג מחוברות עובדים. מחקרים שנעשו בנושא מצביעים באופן ישיר על יעילות, פריון, בטיחות, נוכחות ואי נטישת הארגון – לצד עלייה באיכות השירות, וכן שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. אך מעל הכל, מחוברות עובדים קשורה לרווחיות הארגון. לכן המסקנה המתבקשת מתוצאות המחקרים היא שמחוברות עובדים זו הדרך הטובה (ולעיתים גם הקשה) לשרוד בתחרות העולמית ההולכת וגוברת.
מחוברות עובדים בשגרת העבודה
כדי להבין לעומק את משמעות המושג, נדגים כאן במאמר כיצד הוא בא לידי ביטוי בשגרת העבודה הן מצד הארגון והן מצד העובדים.
מחוברות מצד העובדים
אם העובדים שלכם קמים בבוקר בחדווה וחושבים איך ליעל את אופן העבודה, לתרום רעיונות לארגון או מחכים לפגוש את הצוות – אתם יכולים להיות בטוחים שהם לגמרי מחוברים. כדי להגיע לשלב החשוב הזה, עליכם לוודא שהעובד מבין את תפקידו בארגון, ורואה כיצד מטרות העל בארגון משתלבות במטרות שלו עצמו.
במקביל, על העובד לשאול את עצמו כיצד הוא יכול להשפיע, לעזור, לתרום ולייעל את עבודתו כדי למלא את מטרות ויעדי הארגון על הצד הטוב ביותר.
טיפ: שלבו את העובד בצוות שיעצים אותו עם מטרות ויעדים ברורים. כמו כן, העניקו לו משוב קבוע ובונה שילווה אותו בפיתוח מיומנויות חדשות.
מחוברות מצד הארגון
כמעסיקים עלינו לשאוף לכך שבאמצעות תהליך פיתוח ארגוני העובדים יישארו מחוברים לארגון ויקבלו על עצמם מחויבות עמוקה יותר. התוצאה ברורה: שיעור עזיבות נמוך, ירידה באחוז התאונות והיעדרות בגין מחלה, ופחות סכסוכים ותלונות. לצד אלה תתקבל עלייה בפריון העבודה והתנהלות בריאה המביאה לתוצאות עסקיות משופרות.
טיפ: העובד הוא המייצג הטוב ביותר של הארגון שלכם אל מול הספקים והלקוחות, ולכן חשוב מאוד ליצור אצלו "גאוות יחידה". כאשר תבחינו שהוא משקיע זמן נוסף בחשיבה ויצירתיות, תדעו שעמדתם במשימה.
טיפים יעילים לחיזוק מחוברות העובדים
- העצימו את העובדים – קיימו סדנת פיתוח צוות, חברו אותם למשמעות, לחזון וליעדים של הארגון, המחלקה והצוות, שתפו אותם בהחלטות רלוונטיות לתחום עיסוקם, ופתחו בפניהם דלת ליצירתיות וחדשנות.
- ניהול כישרונות – כמנהלים, עליכם לדעת לנהל את היכולות הארגוניות באמצעות צמיחה והתפתחות מקצועית ואישית של העובדים. צרו עבורם הזדמנויות ללמידה, לפיתוח מיומנויות חדשות ולרכישת ידע.
- הגדירו תפקידים באופן ברור – ודאו כי היעדים והאחריות בתפקיד מובנים היטב לעובדים, כולל הקשר בין ביצוע התפקיד ליעדי החברה.
- תנו משוב אישי – הקפידו לתת משובים אישיים על ידי שיחות, ומקדו אותם בדרכים לשיפור העבודה ובתהליכי העצמה ופיתוח מקצועי ואישי.
- הקפידו על שקיפות והוגנות – במערך התגמול, ההכרה והערכה, ובמתן הזדמנויות להתקדמות בארגון.
- אזנו בין הבית לעבודה – אל תשכחו שגם לעובדים יש בית. הקפידו על פעולות חברתיות המשלבות עובדים ובני משפחה, ופנו זמן גם למשפחה.