משבר זה זמן למנהיגות, ניהול המשבר, חיזוק המחוברות. כולנו נזכור איך התייחסו אלינו בימים האלו של פגיעות ואי וודאות. האם המנהלים שלנו הביעו אמפתיה לקשיים, לחוויה הלא קלה של ההתמודדות בצל המגיפה העולמית? או לא.
האם הם היו קשובים? האם שיתפו אותנו בחשיבה כיצד ניתן להמשיך ולשמור על מקומות העבודה של כולנו, ולהמשיך לממש את אחריותנו המקצועית בסביבת החיים המורכבת בימים הללו. האם המנהלים שידרו ביטחון ותחושה שיש על מי לסמוך, שיש מי שמנווט את הספינה בסערה?
המלצות שאספנו עבורכם:
- נהלו את המשבר, אל תיתנו למשבר לנהל אתכם – חשוב לא לשקוע ב"מרה שחורה", גם אם הכל נראה כך כרגע. לקוחות שעזבו או הקפיאו פעילות. תהיו פרואקטיביים, זו ההזדמנות ליזום, לחשוב מחוץ לקופסה על רעיונות שיכולים לסייע לעובדים, לגלות יכולות, חוזקות וכישורים חדשים, להמשיך להיות מחויבים, מחוברים ופעילים בארגון. תחשבו על פעילויות שרציתם להשקיע בהן אף פעם לא מצאתם זמן. לדוגמא, הכשרה של עובדים מסוימים לפעילויות מסוימות, אתר אינטרנט או עמוד פייסבוק.
- נסו לחשוב איך הלקוחות שלכם יכולים למנף את המשבר הזה ואילו הזדמנויות הוא מביא איתו. הלקוחות שמעו את ה"גזירות" החדשות בדיוק כמוכם. התקשרו אליהם, שדרו ביטחון, תציעו דברים חדשים, תראו להם שיש מישהו 'על ההגה'.
- השתמשו במשבר כהזדמנות ליצירת מחוברות אמיתית לארגון. זאת ההזדמנות להזכיר לעובדים עד כמה התחום שבו הם עוסקים משמעותי.
- הקשיבו, גלו אמפתיה.
- התנהלו באפס שיפוטיות -קושי הוא ענין סובייקטיבי, כל אחד חווה את המציאות ממקום אישי, ומה שנדמה לך כלא קשה יכול להיות מאד קשה ובלתי נסבל לאחר.
- המשיכו לתמוך בעובדים שנאלצתם להוציא לחופשה ללא תשלום – עזרו לאלו שאתם מוציאים לחופשה ללא תשלום, הקצו משאבים, מנו מישהו מהארגון לטיפול בנושא, שיסייע לאותם עובדים למצות את הזכויות שלהם בביטוח לאומי, דמי אבטלה או כל זכות אחרת. מאד קשה להבין מי זכאי ממתי ואיך. עזרו לעובדים למצות את זכויותיהם.
- הקצו משאבים לשמירה על קשר עם עובדים בבידוד או אלו שימצאו בחופשה ללא תשלום. מנו אחראי מכל יחידה/ מחלקה לצורך כך.
- הקימו צוותים, פחות מ- 10 משתתפים או וירטואליים לחשיבה איך נכון להיערך היום במצב הנוכחי כך שאפשר להמשיך לפעול עסקית במצב הנתון.
- זה הזמן לתקשורת ארגונית – מנו אחראי, הקצו משאבים ליצירת תקשורת ארגונית בונה אמון ומחברת. שתפו, התנהלו בשקיפות, שתפו בשיקולים שמנחים אתכם לעשייה זו או אחרת, ספרו על הדרך בה אתם תומכים באלו שנאלצים לצאת לחופשה ללא תשלום, עדכנו מה קורה בחברה, בחברות הבנות, אצל השותפים, אצל הספקים וכיצד אתם מסייעים ללקוחות.