התקשרו אלינו 052-8892236

  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
טימינג  Teaming
  • דף בית
  • אודותינו
  • השיטה שלנו
  • פיתוח מנהלים ועובדים
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • פיתוח מנהלים בכירים
    • פיתוח מיומנויות ניהול
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח עובדים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • פיתוח מנהלי פרויקטים
  • פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • ממשקים ושיתופי פעולה
  • סדנאות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • סדנאות לעובדים
  • פיתוח ארגוני
  • המלצות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • דף בית
  • אודותינו
  • השיטה שלנו
  • פיתוח מנהלים ועובדים
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • פיתוח מנהלים בכירים
    • פיתוח מיומנויות ניהול
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח עובדים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • פיתוח מנהלי פרויקטים
  • פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • ממשקים ושיתופי פעולה
  • סדנאות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • סדנאות לעובדים
  • פיתוח ארגוני
  • המלצות
  • מאמרים
  • צור קשר
איך לנהל נכון לפי יעדים?
ראשי » מאמרים » איך לנהל נכון לפי יעדים?
טימינג  Teaming
  • דף בית
  • אודותינו
  • השיטה שלנו
  • פיתוח מנהלים ועובדים
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • פיתוח מנהלים בכירים
    • פיתוח מיומנויות ניהול
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח עובדים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • פיתוח מנהלי פרויקטים
  • פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • ממשקים ושיתופי פעולה
  • סדנאות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • סדנאות לעובדים
  • פיתוח ארגוני
  • המלצות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • דף בית
  • אודותינו
  • השיטה שלנו
  • פיתוח מנהלים ועובדים
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • פיתוח מנהלים בכירים
    • פיתוח מיומנויות ניהול
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח עובדים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • פיתוח מנהלי פרויקטים
  • פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • פיתוח צוות מנהלים
    • פיתוח צוות הנהלה
    • ממשקים ושיתופי פעולה
  • סדנאות
    • סדנאות פיתוח צוות
    • סדנאות פיתוח מנהלים
    • סדנאות לעובדים
  • פיתוח ארגוני
  • המלצות
  • מאמרים
  • צור קשר

איך לנהל נכון לפי יעדים?

1 באוגוסט 2018 10:10 סגור לתגובות על איך לנהל נכון לפי יעדים? אורנה רייטר

רוצים לנהל נכון את הצוות שלכם? התחילו להציב בפניהם יעדים ברורים: בלעדיהם לא ניתן להתמקד ולהתכונן להצלחה שרוצים להשיג. הגדרת יעדים תאפשר לכם לסמן את כיוון ההתקדמות, ותספק לכם את אמות המידה הנדרשות כדי לקבוע אם הצלחתם להשיג את היעדים שהגדרתם.

קיימות שתי גישות עיקריות לניהול באמצעות יעדים:

הגדרת יעדים לפי גישת SMART
כדי להשיג יעדים חשוב לדעת קודם כל כיצד להגדיר אותם – אי אפשר לומר "אני רוצה" ולצפות שדברים יקרו מעצמם. הצבת יעד מתחילה בשיקול דעת זהיר לגבי הדברים שאתם רוצים להשיג ומסתיימת בעבודה קשה עד להשגתם. אחת הגישות הפופולריות והיעילות להגדרת יעדים היא SMART:
 Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time-Bound

  • S – ספציפי (Specific)

היעד צריך להיות ספציפי, ברור ומוגדר היטב. יעדים מעורפלים או כלליים אינם מועילים מאחר והם לא מספקים כיוון ברור באופן מוחלט.

זכרו: תפקידם של היעדים להאיר לצוות את הדרך. הגדירו אותם בניסוח קל ופשוט ככל הניתן – או כפי שנהוג לומר היום, Keep It Simple, ובקיצור KIS. לכן, כדי שתוכלו להגיע להצלחה המיוחלת, נסחו הגדרה מדויקת ופשוטה של היעד אליו אתם רוצים להגיע בסופו של דבר.

  • M – מדיד (Measurable)

היעד צריך להיות בר מדידה. עליכם לציין בכל יעד כמויות מדויקות ותאריכי דד-ליין כדי שתוכלו למדוד את ההצלחה. אם למשל תגדירו יעד שכותרתו "הקטנת ההוצאות", איך תוכלו לדעת מתי השגתם אותו? האם היעד הוא צמצום ההוצאות ב-1% בתום חודש אחד או צמצומן ב-10% בעוד שנתיים? אם לא תהיה לכם דרך למדוד את היעד, לא תוכלו לדעת אם עמדתם בו בהצלחה (על שיטה להערכת מדדים, קראו בהמשך המאמר).

  • A – בר השגה (Attainable)

היעד צריך להיות בר השגה. אם אתם מגדירים יעד שאין סיכוי להשיגו, אתם עלולים לגרום לדמורליזציה בקרב העובדים ולשחיקת הביטחון העצמי שלהם.

עם זאת, הימנעו מהגדרת יעדים קלים מדי להשגה. השגת יעד שאינו דורש מאמץ עלול לפגוע במוטיבציה במקרה הטוב, או לגרום ללחץ כאשר העובדים יקבלו יעדים מאתגרים יותר. על ידי הגדרת יעדים מציאותיים מחד ומאתגרים מאידך, תוכלו להשיג את האיזון הרצוי. קחו בחשבון כי יעדים המעלים את הרף תורמים גם לסיפוק אישי רב בקרב העובדים והמנהלים כאחת.

  • R – רלוונטי (Relevant)

היעד צריך להיות רלוונטי ומשמעותי לארגון. על ידי הגדרת יעדים שהולכים בד בבד עם האסטרטגיה של הארגון, תוכלו להתמקד במה שצריך לעשות כדי להשיג אותם. הגדרת יעדים מפוזרים ולא עקביים עלולה להוביל אתכם לבזבוז זמן ומשאבים, הרחק מהיעד שתכננתם.

  • T – תחום בזמן (Time-Bound)

היעד צריך להיות תחום בזמן. כלומר חובה לקבוע מועד סיום לכל יעד. כאשר פועלים על פי דד-ליין, עולה תחושת הדחיפות התורמת למימוש מהיר יותר של היעד.

הערכת הצלחת היעדים לפי שיטת KPI : Key Performance Indicators

מנהלים רבים משתמשים כיום בשיטת ה-KPI ככלי הניהולי, ובתרגום: "הערכת מדדי ביצוע מרכזיים". גישת ה-KPI מבוססת על שיטה סיסטמתית לאיתור מדדים אופטימליים הכלולים ביעדי הארגון והופכת אותם לכלי בקרה יעיל. בעזרת כלי זה יכולים המנהלים להעריך נכונה את המידה שבה הצליחה החברה להשיג ביעילות את היעדים העסקיים המרכזיים שהציבה.

גישת KPI מורכבת מארבעה שלבים: זיהוי המידע הניהולי הנדרש והגדרתו; רישום עץ היעדים והתשומות; זיהוי מדדים צולבים של תוצאות והגדרתם; והטמעת השימוש במדדים לצורכי תכנון ובקרה.

KPI מאפשר לכם למדוד משימות קשות למדידה כמותית כגון רמת שביעות רצון או מחויבות לארגון. המדדים לפי ה-KPI מסייעים למנהלים לכמת את ההתקדמות של החברה לכיוון יעדיה האסטרטגיים, ומאפשרים לארגון להעריך את מצבו העכשווי ולקבוע על פיו דרכי פעולה בהמשך.

KPI נמדד בשני מישורים:

  • KPI ברמה גבוהה – עשוי להתמקד בביצועים הכוללים של הארגון.
  • KPI ברמה נמוכה – עשוי להתמקד בתהליכים המתרחשים במחלקות השונות כגון מחלקת מכירות, שיווק או מוקד טלפוני.

גישת KPI מבוססת על שלושה עקרונות בסיסיים:

  • הגדרת יעדים ברורה והנעה לעמידה בהם, תוך בקרה תמידית שהאסטרטגיה אכן מיושמת כנדרש.
  • מדידה שוטפת של היעדים ובקרתם.
  • מניעת "הפתעות": חיבור לפעילות היומיומית המתבצעת בארגון על ידי העברת מידע שוטף, ומעבר על הדוחות הפיננסיים.
    לסיום, כמה מילים על מוטיבציה שהיא המפתח להצלחה בהשגת היעדים. מומלץ להגדיר יעדים שישפיעו לטובה על המוטיבציה של העובדים, שכן אם תקבעו יעד שאינו משמעותי לארגון או יעד שהעובדים אינם מוצאים ערך אמיתי בהשגתו – קטנים הסיכויים שישקיעו עבודה כדי לממש אותו.

אולי יעניין אותך גם:

  • הערכת ביצועים – למה היא כל כך חשובה לשיפור ביצועי הצוות?
  • מה כבר אפשר לחדש לקבוצת מנהלים?
  • איך להימנע מטעויות ניהוליות נפוצות?
  • תרבות ארגונית ושינוי התנהגותי
« הקודם
הבא »
  • התכנית המיוחדת שלנו להנהלות
  • פיתוח צוות הנהלה
  • פיתוח מנהלים ועובדים
  • פיתוח עובדים
  • פיתוח צוות
  • סדנאות למנהלים ולעובדים
  • סדנאות לעובדים
  • פיתוח צוות ופיתוח מנהלים
  • ממשקים ושיתופי פעולה
  • פיתוח מנהלי פרויקטים
לפגישת יעוץ ללא התחייבות לתאום פגישה לחץ כאן >
  • על Teaming

    • אודותינו
    • פיתוח ארגוני: על השיטה
    • המלצות
    • פרסומים בעיתונות
  • השירותים שלנו

    • פיתוח מנהלים ועובדים
    • תכניות פיתוח צוות
    • סדנאות למנהלים ועובדים
    • סדנאות לעובדים
    • פיתוח עובדים
    • פיתוח מנהלים בכירים
  • פוסטים אחרונים

    • מנהיגות ליום שאחרי
    • הרמת כוסית – מי יודע?
    • לעבוד מהבית או לגור בעבודה
  • יצירת קשר

  • Theme by Pojo.me - WordPress Themes
    We WordPress
    .
    גלילה לראש העמוד
    WhatsApp chat
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס