בשדה התעופה בפריז פגשתי מכרה, פסיכולוגית, יועצת ארגונית בכירה. בין הקפה המשובח לקרואסון ניהלנו דיון בשאלה האם ניתן בעבודה היעוצית לשנות אנשים? הסכמנו שהתשובה היא לא!
קצת לפני הטיסה עלתה השאלה האם זה בכלל התפקיד שלנו כיועצים ? שאלה שנשארה, בפריז, פתוחה .
המשכתי לחשוב על השאלה…. והגעתי למסקנה שאולי אי אפשר לשנות אנשים, אך אפשר גם אפשר לסייע לאנשים להיות מודעים יותר לתבניות החשיבה וההתנהגות שלהם, להפנמות אותם רכשו במשך השנים. הגדלת המודעות והקטנת תחום העיוורון, כן, כן, 'חלון ג'והרי' (1970). המודעות תאפשר לנועצים שלנו לראות את אוטומטיים, שמפעילים אותם ביום יום. הנועצים יוכלו "להשתחרר משליטת התבניות" ולבחור בין האלטרנטיבות הרבות להתנהגות, התנהלות תקשורת וכו'. היכולת של הנועצים להשתחרר מהתבניות ולבחור תייצר שינוי התנהגותי.
מה אתם חושבים:
האם תפקידנו כיועצים, ומובילים בתחום הפיתוח הארגוני הוא להגדיל את המודעות של אנשים וקבוצות לתבניות החשיבה, להתנהלות אוטומטית, לאפשר לנועצים לראות שיש אפשרויות מוצלחות אחרות. להניע את הנועצים לקחת ההובלה של 'שינוי התנהגותי'?
האם אתם מסכימים שלמידת 'כלים' צריכה להגיע כשיש את הרצון לשינוי?
אשמח להמשיך את הדיון ולענות על השאלה שנשארה בפריז
למעבר לעמוד תוכניות פיתוח מנהלים ועובדים
לפרטים נוספים אודות שיטת TEAMING לחצו כאן
אולי יעניין אותך גם: