"לדבר" גם אם זה יגרום חוסר נוחות מסוימת או "לעבור הלאה"? כמה פעמים בשבוע אנו שואלים את עצמנו את השאלה הזו? אני מניחה שמספר פעמים.
מספר פעמים בשבוע, ביום, אנו עומדים ומתלבטים, לעיתים שוקלים את המחירים ומנסים להגיע להחלטה רציונאלית ולעיתים פשוט מתנהגים.
האישיות שלנו, תבניות החשיבה שלנו, האמונות, ודפוסי ההתנהגות שלנו בשילוב סביבת העבודה והתרבות הארגונית בה אנו פועלים הם המשפיעים על הכוון שניקח, "לדבר או לעבור הלאה".
לפי מודל הצוות המנצח של לנציוני, אמון והיכולת להתווכח ללא סינון, סביב רעיון אלו הם הפרמטרים המרכזים ליצירת צוות מנצח. במחקר שבוצע בגוגל google-team זוהו 5 מאפיינים המבדלים צוות עבודה מצטיין, שהמאפיין המרכזי הוא ביטחון פסיכולוגי, ביטחון לקחת סיכונים. לאפשר לעצמך את הפגיעות מול חברי הצוות האחרים במידה ולא תצליח, הוא הפרמטר המרכזי להצלחה.
במודל ובמחקר מדובר ביכולת שלנו לייצר סביבה בה מתקיימת תקשורת איכותית. תקשורת פתוחה ישירה, שמים הכל על השולחן, לא חוששים גם שיש סיכוי לטעות. לא חוששים להתעמת, להיעלב, ולהעליב.
עיצוב תרבות ארגונית המטפחת תקשורת איכותית, ומתן כלים לביצוע תקשורת אפקטיבית, תקשורת פתוחה, עניינית, מכבדת ומתגמלת, תאפשר בניית ארגון מנצח. ארגון המאופיין בסביבת עבודה נעימה, לומדת, יצירתית, פתוחה לחדשנות, סביבה הממוקדת במטרות המשותפות להשגת יעדי הארגון.
אז איך מתחילים ליצור ארגון יעיל יותר המצטיין בהשגת היעדים ?
דוגמה אחת, מבין רבות, איך תוך זמן קצר ניתן לאפשר למשתתפים "לראות" את דפוסי התקשורת שלהם, ברמת החשיבה וההתנהגות. ואיך הם "מגלים" את החלופות אותן הם יכולים לאמץ- שינוי ברמת החשיבה וההתנהגות.
בסדנה לשיפור תהליכי העבודה והממשקים בין שירות ומכירות הביע אחד המשתתפים התפעלות מההשתנות המהירה שהתחוללה כאשר נכנסה הקבוצה למגרש ונתבקשה ליצור קשר עם הסוסים, "היה חשש גדול שהתפוגג תוך זמן לא רב" הוא אמר בפליאה. דבריו אפשרו לנו לשוחח על החששות שלנו, בסביבת העבודה, בממשקים השונים בארגון. המשתתפים העלו חששות שגורמות להם, לעיתים, להימנע מתקשורת. הסיבות לחששות היו מגוונות: החשש להעליב או להיעלב, החשש להיפגע או לפגוע, החשש לאכזב, או להתאכזב, החשש לחוות תסכול, החשש להתעמת, החשש לפגיעה ביחסים הטובים. באמצעות העבודה עם הסוסים, בדקנו כיצד כל אחד מתמודד עם החשש שלו. המשתתפים ציינו שניגשו לסוסים ביחד, זה עזר להם להרגיש יותר ביטחון, אחרים דיברו על כך שדווקא ההחלטה להעז ולגעת בסוס, פוגגה מיידית את החשש וגרמה לחוש את החום והרוגע שמקרינים הסוסים. אחרים דיברו על כך שפעלו לאט, בהדרגתיות.
חברי הקבוצה העלו מצבים בהם נדרשו להתגבר על החששות ביצירת קשר ביומיום, ועל הדרך הייחודית שכל אחד מהם עושה ויוכל לעשות על מנת להתגבר על החששות שלו. ההתנסות והשיח על החששות והפחדים של כל אחד מהמשתתפים, אפשר להם לראות את הרווחים שיהיו כש"דברו", שייזמו את הקשר, את התקשורת.
הדוגמה נגעה בממשק בין מכירות לשרות אצל לקוח שלנו ומאפשרת לראות את הכוח של שילוב השיטה בתהליכי למידה.
שיטת הלמידה בשילוב המתודולוגיה הבינלאומית – EAL מאפשרת למשתתפים, ותוך זמן קצר, הכרות עם דפוסי התנהגות, התנהלות, תבניות החשיבה, וההרגלים, ובמקביל, מתרחשת חשיפה לחלופות ובחירה של החלופות המועדפות ברמת תבניות חשיבה ודפוסי התנהגות.
למעבר לכל סדנאות פיתוח הצוות שלנו
מעניין ? שאלות? מעוניינים בפרטים נוספים? ניתן לפנות אלי ב- [email protected] / למלא את הפרטים ואחזור בהקדם.