‘כאב’ הממשקים בארגון – איך לצמצם את האתגר הזה?
אחד האתגרים בניהול במערכות ארגוניות ב – מאה ה- 21 הוא נושא הממשקים הפנים ארגוניים. הקושי בניהול ממשקים יכול לנבוע מדעות שונות, התמחויות שונות, נאמנות לערכים מקצועיים שונים ויעדים יחידתיים המייצרים לעיתים אינטרסים מנוגדים.
התנהלות מוצלחת של הארגון נשענת על יכולת ליבה לניהול אפקטי של הממשקים. ניהול אפקטיבי כל הממשקים דורש; כישורים לניהול דיאלוג, יכולות לניהול מו”מ אינטגרטיבי, בניית שיתופי פעולה, רגישות רב-תרבותית ועוד.
בארגונים רבים נבנה תפקיד שנועד לגשר, לתאם ובעיקר ‘להחליק’ את החיכוך בממשקים – מנהל הפרויקט.
תפקיד מנהל הפרויקט הוא תפקיד חשוב ומאתגר. התפקיד דורש יכולות להוציא מהכוח אל הפועל , דורש יכולות לאינטגרציה, פתרון בעיות, פתרון קונפליקטים בין יחידות ועוד.
נשאלת השאלה האם זו ה-דרך להקל על “כאב הממשקים” ? האם זה חלק מהפתרון? אולי בכלל נכון להגדיר יעד ארגוני של קידום העבודה בשיתוף פעולה, יצירת שותפויות, שיפור יכולות ה- Teaming אצל כלל העובדים, לתת כלים, לפתח יכולות, להוקיר ולתגמל שיתופי פעולה פנים ארגוניים.
אז איך ניגשים לתפוח האדמה הלוהט הזה?
6 שלבים:
1. משתפים את ההנהלה.
2. בודקים האם המנהלים הבכירים חשים את ‘כאב הממשקים’ ?
3. האם המנהלים הבכירים מאמינים ששיפור העבודה בממשקים יתבטא בשורת הרווח?
4. מגדירים יעד לקידום העבודה בשיתוף פעולה Collaboration . כולל כלים ודרכים להוקרה ותגמול הישגים בתחום.
5. שואלים את השאלה – האם ההנהלה יכולה לשמש מודל? מתחילים לעבוד עם ההנהלה.
6. מקנים כלים לכלל העובדים Top – Down ע”פ סדרי עדיפויות.
אולי יעניין אותך גם: